Tesco se společně s potravinovými bankami rozhodlo uspořádat již třetí statickou potravinovou sbírku v srpnu 2021, aby opět pomohlo zprostředkovat pomoc zákazníků směrem k jejich komunitám.
V loňském i letošním roce zvýšila koronavirová krize počet lidí v nouzi. Proto Tesco už v loňském létě poprvé uspořádalo svou největší a nejdelší bezobslužnou zákaznickou sbírku potravin ve střední Evropě. Dále rozšířilo tradiční podzimní zákaznickou potravinovou sbírku o 2 týdny, aby pomohlo lidem v nouzi zajisti lepší Vánoce. Tesco si uvědomuje, že je stále velký počet lidí v nouzi, kterým chybí základní trvanlivé potraviny. Navíc nedávná přírodní katastrofa na jižní Moravě ukázala, že na potravinové pomoci mohou být ze dne na den závislí i ti, kteří jsou za běžných podmínek plně soběstační.
Letní Sbírka bude probíhat i online. Registrovaní zákazníci si mohou přes Tesco Online nákupy zakoupit 1 z 6 Balíčků pomoci. Zákazníci mohou darovat i bez uskutečnění nákupu. Stačí, když vloží do nákupního košíku libovolný počet Balíčků, zvolí doručení „Klikni+Vyzvedni“ a místo vyzvednutí „Sbírka potravin“. Nebo mohou přidat balíček ke svému běžnému nákupu.
Jak to bude fungovat
Všechny Tesco hypermarkety a supermarkety (147 obchodů) – budou po dobu 4 týdnu v srpnu provozovat sběrná místa za pokladnami, do kterých budou zákazníci moci darovat trvanlivé potraviny a základní a dětskou drogerii. Jedná se o sbírku statickou, tedy bez asistence dobrovolníků. Kolegové budou pouze sběrná místa pravidelně kontrolovat a podle potřeby převážet naplněné krabice do skladu a skladovat do příjezdu potravinové banky. Výlučným příjemcem potravinových darů budou potravinové banky.